"Prao" och födelsedag, typ.

En vecka sen jag skrev, vad har hänt sedan sist...


Var ju med en dag på havet med  Colona Divers för att se om snorkelguide kunde vara ett jobb för mig.
Dagen på båten gick kanonbra! Colona har mer ordning än vad de egyptiska företagen har. De har tex max 15 personer per guide, de har namnlistor med alla gäster, så man har full koll på alla och om alla är med eller ej när man lämnar. De har "snorkeltaxi" med sig i vattnet vid varje stopp. Det är en flytring helt enkelt, som folk kan hålla sig i om det behövs. Bra om folk får panik i vattnet bl a. Guiderna matar dessutom inte fiskarna, jag behöver alltså inte dyka ner och locka fram muränor (tack o lov) så som Kareem o Mido gör  när de jobbar. Så det är mest att finnas där i vattnet och visa vart fiskarn finns typ. 
Jag tycker det är lite kyligt här nu, så jag kan ärligt säga att jag inte var supersugen på att hoppa i vattnet... Fast jag hade fått låna en kort våtdräkt, så frös jag så jag skakade efter ca 5 minuter. Vi var i en hel timme första stoppet, så det var ganska jobbigt... Efter lunch (som turisterna får betala för till skillnad om de åker med inhemska företag) så var det ett stopp till. Lite mer lagom var vi i en halvtimme där. Fast frös fortfarande så mycket att jag skakade. Snorkelguiden som var med mig på båten var en svensk tjej, Kristina, hon var jättetrevlig och gav mycket nyttig info. Hon trodde att jag skulle passa som guide, och jag tror faktiskt att jag skulle göra ett bra jobb.
Dagen efter så ringde chefen mig och sa att de gärna ville att jag ska gå två-dagarsutbildningen. Jag sa att det gör jag gärna! Han skulle sedan höra av sig och säga när, var och hur. Det var i lördags, och jag har fortfarande inte hört något dock... Jag ville ringa idag och fråga, men Erica tycker jag ska vänta tills imorrn. Jag börjar  bli orolig att de har ändrat sig eller nåt... Jag vill så gärna ha det här jobbet, så jag hoppas verkligen att det blir av!

Utöver dagen på havet så har jag och Kareem vart och promenerat med Raad i nya Marinan (Raad är kass på att gå i koppel, så nästa  gång får han stanna hemma), vi har kollat film och myst med Jamaicas lille hundvalp (grand danois) Dan. Dan är ca 70 dagar gammal, och hans tassar är redan större än Raads! Ser ganska roligt ut på en liten valp =) Jag har gjort en grymt god grönsakssoppa och så har vi, naturligtvis, firat lilla Ericas födelsedag.


Vi började fira på ett mysigt café i närheten. Erica fick blommor, en tårta och jag och en man från Sverige (som Erica har hittat), sjöng jag må hon leva och Khaled hade med jättefina presenter. Efter det gick vi vidare till marinan och satte oss på en mysig restaurang och drack lite. Blev te och kaffe  för alla utom mig, jag fick ett glas rött vin, mycket gott =) Var en jättemysig kväll!


Jag tror inte att jag har sagt att jag har sökt lite kurser till våren. Några HR-kurser på halvfart, samt en arabiska för nybörjare-kurs och en interkulturell kommunikationskurs. Även de på halvfart. Jag sökte ju alldeles för sent, men hoppades iaf. Fick ett nedslående besked igår.  Bara reservplatser till mig, och inga bra heller. Typ 89 och 111... Så det blir nog inga studier i vår. Trisst.


Något som inte är trisst är att mamma kommer på tisdag! Ska bli så härligt att få krama henne igen! Och ikväll har jag en dejt med bästa Jennie på Skype! =)


Här kommer lite bilder som vanligt.


Kram


Alaas hund Haifa var på besök en kväll.



Hungriga hundar =)


Soffhäng


Ericas tårta var hjärtformad


De var för snabba med att skära upp så jag fick inte med hela tårtan. Så här fina ljus fick hon iaf =)


Jag fick en väldigt stor tårtbit. Det är alltså en vanlig tallrik, INTE en assiett... Fick ge bort hälften =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0