Alexandria

Nu ar jag i Alexandria. Kareem ar ute och fixar sitt nya IDkort och jag ar hemma hos hans syster Nada och hennes dotter Hanna. Hanna ar sa sot sa och valdigt fortjust i mig, konstigt nog :) Fast hon tyckte mitt har hade valdigt konstig farg.
Bussresan hit igar var mindre rolig. Det tar normalt sett 10 timmar, men vi var 3 timmar forsenade. Alltsa 13 timmar pa en buss, som bestamt sig for att ACn ovanfor oss inte skulle fungera. Nar vi klev ut for att ta en rast mitt i oknen, i solen, sa kandes det svaltare an pa bussen. Det var asjobbigt. O sen pa kvallen sa funkade ACn sa himla bra att det blev 17 grader inne i bussen sa vi fick frysa istallet. Var mindre glad igar kan jag saga. Tur att jag inte var ensam utan hade Kareem som fick underhalla mig.
Tankte pa Egypternas ide om pynt igar. Nar de vill pynta sa hanger de upp fargade lampor i alla mojliga farger overallt. Det hanger pa cafeer och moskeer o lita har o var. Igar sag jag tom att nagra hade malat plastdunkar roda o satt lampor i, hehe. Smaken ar lite annrolunda har an hemma maste jag saga :)
Nu ska jag underhalla Hanna lite. Ar svart att halla henne fran tangetbordet alltsa.... Hoppas nu alla far en harlig midsommar imorrn. Ska forsoka fira till det lite har oxa :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Mian

Hej vännen!



När jag läser din blogg blir jag glad innuti, det låter som du har det fint där borta, ja undantaget då för överjävliga bussresor! ;) Hoppas det var den sista som blev så tuff. Jag önskar dig och dina kära där borta en fin midsommar. Den lär bli varmare än här! ;) Stora kramar <3

2011-06-23 @ 14:32:58
Postat av: Åsa

Klart att hon gillar dig!:-) Usch vilken jobbig bussresa! Ve och fasa! Hoppas ni får det trevlig nu i Alexandria. Kram!

2011-06-23 @ 14:38:33
URL: http://minbebis.com/blogg/gopplan
Postat av: Jennie

Skönt att ni är framme nu då :) Mig var det en unge som först nös och sen spydde på. Tacksamt jobb, javisst! Kram!

2011-06-23 @ 17:20:07
URL: http://www.jennielindstrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0