Trafiken

Trafiken i Alexandria ar forjavlig rent ut sagt. Igar fick jag, som Erica brukar saga, DAMP pa den. Vi skulle ut till ett shoppingcenter en bit utanfor city center och vi fastnade konstant i trafik. Det finns inga regler har, allt ar bara kaos. O folk tutar. De TUTAR alltsa. Inte nat litete tut-tut som hemma i Sverige. Nej da, de lagger sig pa tutan. Vissa bilar har tom satt pa egna tut-grejer som later som sirenerna pa ambulanser eller konstiga smatterljud. Otroligt. Ja, o folk skriker ju ocksa pa det... Forst ville jag fa utbrott, men sedan sa blev jag helt full i skratt istallet och bestamde mig for att spela in kakofonin. Fick tyvarr inte med nagra sanna skumma ljud, men iaf. Ska lagga upp nagon dag sa ni far hora.
Jag shoppade en ny vaska igar, for min tappar sina kedjor hela tiden, o det ar storigt som tusan. Ironiskt nog sa shoppade jag den pa H&M :)
Imorrn ska vi ut till en chickenfarm som kareems kompis Ramy har. Den ligger 7 mil utanfor Alex. Ramys fru, min van, Marwa ska ocksa med oss over dagen. Kan nog bli trevligt. De har tydligen en hast dar, sa Kareem sa att vi nog kan ta en ridtur :) Ska iaf bli intressant att se hur det ser ut pa "landet" har. Jag har ju bara sett stader.

Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det finns alltid utrymme för en ny väska! När du kommer till Sverige så kommer du märka hur otroligt tyst det är här och ändå klagas det! Visserligen har alla sina referensramar men det är ett roligt fenomen :)



Själv föredrar jag tystnad med en touch av fågelsång (kanske inte den typen av sång som var utanför din balkong) som en annan skogsmulle.



Kram!

2011-06-27 @ 08:48:12
URL: http://jennielindstrand.se
Postat av: Åsa

Skönt att komma ut lite på landet och slippa oväsendet i stan.

2011-07-01 @ 13:48:43
URL: http://minbebis.com/blogg/gopplan
Postat av: Måna



Hahahahahaha....TUTAR ja!

Kanske är det tyst i ett par timmar på morgonsidan ?!

Välkommen hem till tystnaden....när det beger sig !

Hoppas vi hinner ses ! Jag är nyfiken på ditt BRUNA hår !

Bra gjort...ska du vistas där en längre tid, kan jag tänka mig att det skulle kännas som om "alla känner apan men apan känner ingen " ! ;) Kanske du kan bättra på arabiskan oxå, för att "smälta in" bättre =)

kram till dig

2011-07-01 @ 18:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0