Påsk o lite till

Jag har inte orkat blogga på sistone. Har väl inte gjort jättemycket heller.... Men den 5 april fyllde min kära syster år och då firade vi henne med mat och tårta hemma hos mamma.

Dagen efter bar det iväg till Dalarna med Jennie och Pär. Där var vi ute i naturen, vi var in till Mora, på Sollerön och på Gesundaberget (eller nedanför iaf). Vi hann vidare med en bastukväll och en middag med Js kusin. Vi åkte även förbi Tomteland och för att bejaka min tyska sida så var vi riktiga älgturister när vi träffade på två älgar precis brevid vägen. Vi stannade och fotade och det resulterade även i att andra stannade och turistade de också =)

Här har ni lite bilder.

Nere vid Bodarna




Här är älgarna


Vid Sollerön



Vasaloppsmålet och Dalahästen inne i Mora



Utanför Jennies mammas hus (vi sov i lilla röda stugan)


Idyll hos Jennies mammas granne



Vi åkte till Gesundaberget (ingen skidåkning som ni kan se)



Hittade en fin skylt på vägen dit





I helgen hade Tessan födelsedagsfest, men jag var lite dålig med kameran då....

I går så var jag och träffade Nisses och Sannas lilla Björn för första gången.


Avslutar med en bild på lilla bebisen som sover. Så söt!



Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie Lindstrand

Ja, snacka om input för Bebisen. Där drömmer hon om kvällen och alla beundrare, hon förde sig ju fint på Tessans fest...minglade och allt!

Kram!

2012-04-16 @ 14:00:13
Postat av: Åsa

Vad fint det var där ni firade påsk. Mysigt! Häftigt att du fick se älgar på så nära håll. Man blir alltid lika imponerad varje gång man får se en.

2012-04-16 @ 18:41:57
Postat av: Monrou's vintage blogg

Fin blogg!

Händer det något kul i veckan annars? :)

2012-04-23 @ 17:20:53
URL: http://monrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0