Flygande mattan i Hurghada

Idag är vi hundvakt åt Jamaicas hund Dan.  Jamaica har nämligen spelning och så klart att vi tar hans om hans vovve när han har tagit hand om vår så många gånger. Dan är dock bara 4 månader och därför ganska sprallig. Han och Raad leker massor och orsakar en del villervalla. Dan är en grand danois och redan lika stor som Raad. Här har ni några bilder.

 


Sedan jag skrev sist så har vi varit i Alexandria och hälsat på svärfamiljen. Vi har haft jättemysigt! Gosat och lekt med Hanna och Mezen, shoppat nya jeans till mig, ätit MASSOR med mat och godsaker (så skönt att slippa tänka på att fixa mat själv) och umgåtts med Kareems familj. Kareems familj är verkligen jättegulliga. Jag tycker jättemycket om dem och det känns lite jobbigt nu att jag inte vet när vi ses nästa gång. Kommer att ta många månader, och barnen kommer ha växt jättemycket.  Det går riktigt bra för oss att kommunicera nu iaf, trots att jag inte pratar så mycket arabiska och de inte så mycket engelska. Ja, vissa av dem kan ju bra engelska, men inte alla. Jag hann träffa alla i familjen med respektive, utom Nadas man som är i Kuwait.


Här har ni några bilder på mig, Kareem och mina supersöta små svärsyskonbarn =)

 


Jag hann även plugga lite och lämna in min första uppgift. Jag har verkligen glömt bort hur jobbigt det är att plugga! Det där med att läsa kurslitteratur alltså… Jag läser och jag läser och inser att jag inte egentligen läser för att det är så tråkigt och så måste jag läsa igen. Jag har inte alls läst så mycket egentligen nu, men det gick bra att lämna in uppgiften ändå. Hoppas att nästa uppgift, som kommer på måndag, går lika smidigt.

 

Jag har haft en jobbintervju via Skype när jag var i Alex. Det kändes som det gick bra.  Sedan har jag ytterligare två jobb på g. Hoppas verkligen jag får någon av dem!

 

Sedan vi kom hem har vi inte gjort så jättemycket.  Igår städade jag. Vädret var väldigt blåsigt, men jag tänkte inte så mycket på det.  När jag skulle hämta in mattorna jag hängt ut för vädring, så tänkte jag desto mer på det, då en av mattorna uppenbarligen hade flugit iväg på nya äventyr.  Blåsvädret fortsatte även idag, och det har varit helt mulet hela dagen. Det är lite typiskt, för vi hade planerat att dyka idag, men det fick vi ställa in. Inget kul att göra när det blåser. Sikten blir inte lika bra då. Kallt blir det också.

 

Jag har bokat biljett hem nu. Jag kommer komma hem den 17 februari. Min underbara Jennie ska hämta mig och Erica på Arlanda. (Tusen tack min fina!!!) Jag längtar hem en massa, samtidigt som jag  får lite ångest bara jag tänker på att åka eftersom jag och Kareem inte kommer att kunna ses  förens i slutet på maj, början på juni när han och Raad kommer till Sverige.  Det kommer bli otroligt jobbigt …

 

Nu ska och Kareem dricka te och försöka slappna av lite bland dessa heltokiga vovvar.  Avslutar med två bilder på Kareems bror och hans fru när de gifte sig. Vår kamera gick ju sönder, så dessa bilder har jag tagit från brudens FBsida.  Har fortfarande inte lyckats få fram nån bild på oss från bröllopet, så ni kanske aldrig få se hur snygga vi var… Och så en bild på när Kareem matar vår busskatt i Kairo med chips.

Kram



Kommentarer
Postat av: erika

så du o erica flyttar hem nu och era män kommer också lite senare? :) vad roligt!

2012-02-08 @ 22:45:37
URL: http://erikaakvist.blogspot.com
Postat av: Tessan

Weiii jag är så glad att ni kommer hem snart=)

Ett "tack snälla tessan så vi kunde köpa biljetterna hem" hade uppskattas att nämna här <3

2012-02-08 @ 22:54:26
Postat av: Michan

Tack snälla Tessan så vi kunde köpa biljetterna hem <3 =) Men jag ska betala tillbaka min del, det lovar jag! Puss

2012-02-08 @ 23:50:00
URL: http://michaelasmeed.blogg.se/
Postat av: Jennie Lindstrand

Tack snälla Tessan så de kunde köpa biljetterna hem <3

Jag går redan nu runt i cirklar här hemma och undrar vad jag skall ha på mig, hur luggen skall ligga och om vilket lipgloss jag skall ha, haha! Kram och kärlek!

2012-02-09 @ 07:25:36
Postat av: Jennie Lindstrand

Chipskatten! Ååå!

2012-02-09 @ 07:26:22
Postat av: Tessan

Pussar till Jennie och Misan <3

2012-02-09 @ 16:27:36
Postat av: Gopplan

Skönt att ni flyttar hem snart.

Vad är det för kurs du läser?

Jag vet inte hur det funkar med kreditupplysningen, men har man ingen taxerad inkomst i Sverige under ett år godkänner få företag betalning med faktura. Fast vi kunde ju få huslån ändå så det är ju lite konstigt det där.

2012-02-10 @ 19:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0