Jobbig valp

Idag är jag hemma och det är meningen att jag ska plugga. Det gör jag naturligtvis inte. Till mitt försvar så är det lite svårt att koncentrera sig. Anledning? Jo, Kareem har börjat jobba igen. Han, Jamaica och en kille till har fått jobb på nån strand utanför Hurghada, där de säljer utflykter. Detta innebär att Jamaicas superjobbiga, överaktiva valp, som är lika stor som en fullvuxen (stor) hund är hemma hos oss och terroriserar mig och Raad. Han var här igår också, men är tvivlande på om han får komma mer...
Igår, det första han gjorde när han kom, var att hoppa upp i sängen. Där får inga hundar vara. (Han fär inte vara i sin husses säng  heller, märk väl, så han vet det.) Jag försökte få ner honom, vilket inte var lätt, för han hade lagt sig ner och vägrade röra på sig. När jag tillslut har fått ner honom, så tar det två minuter och sedan var han tillbaka igen.
Första läxan: stäng sovrumsdörren.

Idag, så var han inne i badrummet och tuggade sönder min svamp som jag gör rent duschen med, och min trasa som jag gör rent handfatet med.
Andra läxan: stäng badrumsdörren.

Vidare så är den här valpen högljudd. Han ska busa med Raad konstant (busa är att bita och gnaga och dra i stackars Raad) allt medans  han utstöter skumma ljud. Raad, min älskling, han är tyst han.  Dessa ljud är jobbiga att lyssna på i längden.
Vid matdags, så gav jag dem igår mat i varsin skål. Detta gjorde valpen mycket upprörd, eftersom han inte kan äta på två ställen samtidigt, men andra ord så kunde han inte köra bort Raad på ett effektivt sätt från maten. Så han sprang fram och tillbaka mellan skålarna och försökte ta all mat samtidigt som han, natuligtvis, väsnades en massa.
Idag så fick därför valpen mat på balkongen, medans Raad fick mat inne. Det funkade inte heller, för då ville tydligen inte Raad ha nån mat, utan gick och la sig vid balkongdörren istället. Släppte in Dan som hade ätit sin mat och glatt sprang vidare för att äta av Raads mat. Efter en stund beslöt sig Raad för att han nog var hungrig iaf, och knuffade undan Dan från maten och började äta.
Resultat: Dan skäller högt och morrar och biter Raad i öronen och i bakbenen och kalabalik utbryter i köket. SUCK!

Dan vilar emellanåt (och då gör Raad det också, men först slåss de om vem som ska få ligga i mitt knä), men mest vill han busa och då är det en enda röra av tassar och svansar och Dans konstiga morrande pipande ljud. Inte idealisk studiemiljö.
Just nu leker de på balkongen, så att även våra grannar får äran att lyssna på dem. Jag är dock en snäll matte och har inte stängt dem ute på balkongen som vår granne gjorde, utan de kan komma in när de vill.


Nog om hundar nu (fast det har vart mycket av dem för min del). I lördags var jag, Kareem och Raad på café. Jag beställde kanelte, det stod bara Cinnamon, men vi säger ju kanelte (iaf i Sverige) även om det inte är något svart te i. Detta resulterade i att jag fick en mugg med en kaneltepåse och en vanlig tepåse i, och för det fick jag betala för både en vanlig te OCH en kanelte. För jag sa ju kanelte, och det finns ju inte, så de fick uppfinna det själva. Jag skulle bara ha sagt att jag ville ha kanel. Egypten! Vi ringde Khaled så han också fick komma och fika lite. Efter det gick vi hem till Jamaica och drack mer te och lagade mat. Eller, killarna lagade mat och jag kollade på film och surfade lite. Jag var helt nöjd med det.


Jag har börjat packa, det var ingen rolig historia. Jag har för mycket kläder, böcker och skor för att det ska få plats i min väska. Ska skänka de flesta böckerna till Café Del Mar, en svenskägd restaurang här. De har ett litet bibliotek där man kan låna böcker. Eller byta böcker, rättare sagt. Har du en bok, kan du lämna den där och få en annan bok istället. Så de kommer att få en stor påse med böcker nu.
Ett annat problem jag har, är att jag ska åka med Turkish airlines från Kairo, då får jag ta med mig 30 kg, men jag ska åka med Egyptair från Hurghada till Cairo, och får då bara ta med mig 23 kg. Tusan va?


(Nu tuggar valpen på soffan, åhhhhhh!)


Idag ska jag och Kareem ut och köpa en plånbok till mig, och ev köpa Converse till nån av mammas vänner. De ska bara köpas om Måna (en annan av mammas vänner som kommer idag) kan ta dem med sig hem, för jag har då ingen extra plats i min väska. Imorrn ska jag följa med Kareem till stranden. Blir ju sista solchansen på ett tag... Onsdag ska vi ut och äta middag med Måna och hennes familj och på torsdag kväll åker jag. Jag måste hinna slinga mitt hår en omgång till innan dess. Får bli onsdag dag, tror jag. Någon gång under dessa dagar måste jag packa klart. (K ska organisera det hela, för han tycker att jag är kass på att packa, vilket stämmer bra.)


Avslutar med en bild på vovvarna när de är lugna och fina (och innan de drog ner lakanet på golvet). Kram på er!

 


Kommentarer
Postat av: Jenn

HAHA, jaaaa! Visst är det för härligt?! Vårt hem är väldigt chabby chic nu ;) Ses snart, kram!

2012-02-14 @ 18:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0