Sverige

Nu är jag tillbaka i Sverige. Hemma. Känns inte som att jag har varit borta mer än en vecka, samtidigt som det känns som att det var minst 10 år sedan jag var här sist. Så här är det varje gång jag kommer hem från att ha bott utomlands. Det är en jättekonstig känsla att komma hem. Allt är som vanligt här, men jag är förändrad och det gör attt det inte känns likadant. Jag tror inte jag har förändrats så mycket nu som jag gjorde i Skottland eller England, men i alla fall. Det tar ett tag att vänja sig vid Sverige igen. Nu längtar jag dessutom så mycket efter Kareem och Raad och det kommer göra det svårare att vänja sig. Men det kommer jag göra, och snart kommer ju mina älsklingar.

Jennie mötte upp mig och Erica på flygplatsen. Var så skönt att slippa åka tåg eller buss. Tack min fina Jennie för det! Var jätteroligt att få träffa Jennie igen, och väl hemma hos mamma var det så roligt att få träffa mamma och Tessan igen. Jag var supertrött, för jag hade bara sovit ca 40 min på vägen hem från Egypten, så det blev en tidig kväll. Hela helgen har jag varit trött och jag har tagit det lugnt.
I måndags drog det igång med jobbintervju på konsultföretag och igår träffade jag den nya chefen på mitt gamla jobb. Jag fick ett erbjudande att bli presenterad för en kund via bemanningsföretaget men då hade mitt gamla jobb redan gett mig mitt jobb tillbaka och jag har tackat ja. Så 1 mars börjar jag, om vi hinner få alla papper klara. Jag väljer konsultbolag nu, eftersom Ericsson inte har avtal med Poolia längre (där jag var anställd förut) men ett av dem är oerhört sega, så det är inte klart än. Men det är mindre viktigt. Det viktiga är att jag har fått jobb igen, så jag slipper oroa mig över hur jag ska betala hyran när jag fåt tillbaka min lägenhet. Jag är så glad och lättad!
Hade en till intervju på torsdag men den har jag nu avbokat. Jag känner mig eftertraktad och det är en härlig känsla =)
Ikväll blir det fika med pappa och sedan fika med vänner. Ska bli kul. Dock är jag förkyld så jag känner mig ganska hängig.
Nu till den stora frågan: Ska jag fortsätta blogga eller inte? Jag startade bloggen enbart av anledningen att ni skulle ha lite koll på mig i Egypten, vad jag gjorde och hur jag mådde. Nu är jag ju hemma igen. Vad tycker ni? Blogga eller inte blogga?
Avslutar på en bild på mammas bebis (snodd från Jennies blogg) som är supersöt och mitt Raad-substitut.
Kram

Kommentarer
Postat av: Åsa

Blogga såklart! Alla dina vänner är faktiskt inte när dig nu, vissa bor fortfarande låååångt bort;-)

GRATTIS till jobbet! Skönt att ha det fixat så du slipper oroa dig för det.

2012-02-22 @ 18:48:35
Postat av: Anonym

Du är eftertraktad, i mina ögon är du en riktig buisness woman :)

För övrigt så håller jag med Åsa, blogga!

Kram!

2012-02-23 @ 12:59:08
Postat av: Jennie Lindstrand

Det var jag som skrev och jag stavade fel...



2012-02-23 @ 13:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0