Hundimport

I tisdags var vi i väg på festivalen igen. Jamaica skulle spela igen, fast med några andra den här gången. Den här gången var det inte riktigt lika kul, för när vi kom så hade de nåt uppträdande där de mest pratade (på arabiska) om Mukbarak och allt dumt han gjorde. De höll på i evigheter… O inte fattade jag något heller. Efter det så spelade Jamaica, och de var riktigt bra. Den här gången var det live på riktigt. Sist så sa de att de hade ett live framträdande men det enda som var live var Jamaicas trummor och sången. (Inte ens all sång.) Det var inte riktigt lika kallt i tisdags, men kallt nog. Himla skönt att komma hem och bädda ner sig i soffan med varsin kopp te sen.

Vi brukar ofta trängas i soffan alla tre. Kareeem vill gärna ligga med huvudet i mitt knä, och Raad vill också vara med. Han brukar knöla in sig mellan soffan och K eller under Ks ben i ena änden.  Det är så mysigt så =) Vi dricker te och Raad tuggar på sin röda gummiboll. Han älskar den där bollen. Så här såg det ut häromkvällen, när vi låg i soffan allihopa. Visst påminner Raad om en julgris med ett rött äpple i munnen =)





Igår så var jag och Lillan på stranden. Vi var ekonomiska och gick till 5 punds stranden, Moon Valley beach. Så här ser det ut där.

 


Man kan tyvärr inte bada vid stranden, för det är massor med rev och annat skumt där, samt en massa skräp som spolas upp där… Men ni ser piren till vänster, där finns en trappa där man gå ner och så badar man där. Är fortfarande ganska grunt där ute, så det går bra. Vill man ha djupare vatten får man simma utanför bryggorna.

Vi softade på stranden några timmar, drack lite te och njöt av utsikten. Inget bad dock, för det är inte så varmt i vattnet och det var lite blåsigt.

Strax innan vi skulle gå ringde det på min mobil. Jag har, hör och häpna, en intervju via Skype på måndag, så nu får ni hålla tummarna för mig!

Sedan gick vi iväg och fikade med en svensk tjej som är här. Vi gick till mitt favoritställe Harafish och så satt vi där ett tag och pratade.

 

Nu har vi vart med Raad till veterinären också. Han har fått sin Rabiesspruta, 500 pund kostade det(!).  Nu måste vi vänta 30 dagar tills vi får ta ett blodprov som ska skickas till godkänt labratorie och sätta in microchip. Det kostar 80 euro för blodprovet och 200 pund för chipet. Sedan vänta 90 dagar och sedan får vi ta med lilla plutten till Sverige.  Måste bara köpa resebur och flygbiljett, och när vi gjort det, boka möte med tullen och veterinär på Arlanda. Inte så enkelt att importera hund...

 

För övrigt så har jag beslutat mig för att komma hem nu i februari.  Imorrn åker vi till Alex för att säga hej då till Kareems familj. Kommer kännas sorgligt. Kommer ta lång tid innan jag träffar dem igen. K kommer inte åka med mig nu, måste ju fixa jobb o få tillbaka lägenheten först, så han hinner träffa dem igen innan han åker.

 

Nu ska jag kolla om det har hänt något på min kurs. Den började i måndags, men det enda vi har behövt gjort är skriva en presentation i en av grupperna och svara på några frågor för att visa att vi är aktiva. Inga läsanvisningar eller nåt… En uppgift ska läggas ut på måndag, men vet inte vad, så jag måste ta med alla böcker till Alex eftersom jag inte vet vad jag behöver. Sen måste jag packa.

 

Ta hand om er!

Kram


Kommentarer
Postat av: Gopplan

Så du kommer redan i februari. Då kanske du vill titta in en stund hos oss? Det är ju väldigt nära flygplatsen:-)

2012-01-27 @ 18:33:21
URL: http://www.minbebis.com/blogg/gopplan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0