Uppehållstillstånd!

Kareem har fått uppehållstillstånd! Det känns fantastiskt!

Fick reda på detta den 12 januari. Jag blev överlycklig!

Jag planerar nu inför hemresan. Måste fixa jobb hemma, samt måste fixa med Raads papper här, för han ska ju också med hem. På tisdag ska han få microchip och förhoppningsvis så kan vi ge rabiesvaccin samtidigt. Kareem ska hämta ut sitt uppehållskort samt ansöka om att få lämna landet. Det ska tydligen gå fort att ordna.

Det klurigaste är jobb. Jag måste ju åka hem innan Kareem för att fixa jobb och så. Jag hade tänkt åka om någon månad, men nu vet jag inte längre... Kareem har inget jobb här just nu. Finns inte alls mycket jobb nu. Jag har ju inte heller nåt jobb här. Ringde Colona för att se om snorklingguide-utbildningen, men han har inte svarat på två försök, och inte heller ringt upp mig, så det känns som jag kan räkna bort det.  Dessutom får jag ju ärligt säga att det inte finns mycket att göra här alls och jag längtar hem. Därför funderar jag på att åka hem ganska snart och fixa vad som helst för jobb så att Kareem kan komma. Flyttar jag hem kommer Kareem flytta in hos en vän, så då spar vi in pengar på hyran också. Vi har ju liksom ingen inkomst alls just nu. Jag ska få lite studiebidrag för att jag ska läsa min kurs ”Ett hållbart arbetsliv i tid och rum” men de pengarna behöver vi betala Raads papper med. Så därför, kära läsare, kan det allt hända att jag dyker upp i gamla Svedala lite tidigare än beräknat. Vi får se.


Vad har hänt sen sist då? Inte så värstans mycket…


Kareem fyllde år den 9 januari. Han jobbade den dagen, så jag förebredde middag hemma (hans favoriträtt, min egen version av Jennies Tofu Creole som jag skrivit om tidigare (nu finns det dock purjolök här)) och så klädde jag upp mig fint och sminkade mig. Sedan kom Kareem hem och vi åt romantiskt middag med levande ljus. Som present fick han ett hemma gjort presentkort på att gå och träna med Raad hos en tysk hundtränare som bor här. Visste att han gärna vill göra det. Efter maten så ringde Kareems jobbarkompis och frågade om inte jag o K ville komma över. Han hade sin svenska flickvän hos sig, sa han, och hon trodde inte på honom när han sa att det bodde svenska tjejer här, så han ville att vi skulle bevisa det för henne. Tyckte det hela verkade lite egendomligt, för Kareem sa att han inte hade en aning om att Alaa hade en svensk tjej. Jag började ana överraskningsfest, men sa inget, för man vet ju ändå aldrig med araber… Men det var en överraskningsfest. När vi ringde på och öppnade så satt det en bunt med folk där inne som skrek happy birthday. Sedan blev det tårta, frukt, choklad och cola. Vi stannade bara en timme lite drygt innan folk började gå hemåt, men det var ganska lagom. Alla pratar ju bara arabiska så jag fattar ju inte mycket.  Kvällen avslutades med mys i soffan framför en av mina favoritfilmer Blood Diamond.


Vad mer… Jo, jag var ju slingade håret, steg 2 mot att bli blond igen. Så här blev det.

Så har jag tagit en massa mer bilder på Raad. Han är så förskräckligt söt (o skum) så jag kan inte låta bli. Jag menar, kolla bara hur han sover ibland.


 

Och så gillar han att krypa in under extrasängen och ligga där. Också lite skumt, för där är trängt och väldans dammigt.

Blir så snygg effekt när man tar kort på honom med min blixt…

Det är ju lite kyligt här om kvällarna nu. Så här såg han ut när han fick prova en av Ks gamla avlagda västar.


Han trivdes riktigt bra i den. Vi får skaffa honom vinteracka till nästa vinter i Sverige =)


Igår var vi och tog emot min kurslitteratur från en av mammas kompisar som kom hit. Då passade jag på att köpa den här fina rosa lemonaden som jag har suktat efter.  Den ser ju såååå god ut tyckte jag.

 
Visst ser den god ut? Tyvärr så var det bortkastade pengar. Den smakade inte så gott som jag trodde. Drickbar, men inget jag köper igen.

 

Idag så tog vi en promenad till Marinan. Det nya för dagen var att Kareem tog med sig en kompis till Raad. Han ville att jag skulle få träffa honom. Martini, heter han. Han är bara 9 månader, men lika stor som Raad som ni ser.

 

Var ett riktigt företag att gå över stan med de där båda i koppel. I marinan så stannade vi till och talade med Khaled och en australiensare som Khaled hjälper med hans båt. Vi stannade inte så jätte länge, för vovvarna tyckte det var trisst att stå still och då blev de jobbiga, så vi fick röra på oss.

 

Nu ska jag kolla lite efter jobb, och sedan ska jag göra köttbullar o potatismos.


En sista bild på mina älsklingar. Lite sömniga båda två =)

 

Och så jag o Raad som myser i soffan när husse lagar mat =)



Kram


Kommentarer
Postat av: Linn

Åh grattis till uppehållstillståndet!! Längtar tills du kommer hem :)

2012-01-15 @ 17:14:11
Postat av: Anonym

Rymdhund! Det skall bli så skönt att ha dig nära igen, kram!

2012-01-15 @ 17:29:28
Postat av: Jennie Lindstrand

Tycker jag alltså :)

2012-01-15 @ 17:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0