Jobb o plugg

Nu har jag börjat jobba igen. Är grymt trött, då jag inte alls är van att använda huvudet (mer än när jag spelar wordfeud). O ändå jobbade jag bara två dagar. Eftersom min dator inte kommit än, så har jag mest lyssnat och uppdaterat mig på intranätet. (Jag jobbar på Ericssons HR-support, om jag inte nämt det tidigare.) Idag har jag dessutom pluggat, så nu snurrar det runt i huvudet på mig.

Utöver jobb, så har jag haft problem med bilen (den ville inte alltid starta), men det löste sig så fint idag. Mammas man (J) träffade på en bilmekaniker på sitt jobb och lyckades få honom att kolla på min bil (som vi hade bogserat till hans jobb). Tur som jag har så klurade han ut felet och lagade det direkt på parkeringen. Det kostade knappt nåt heller. Han var på J:s jobb för att handla nåt, så J betalde det, ca 40 kr. Kan knappt fatta vilken tur jag har! =)
Igår träffade jag Åsa och hennes son Helgot. Var jättekul att träffa dem! Har ju inte sett dem sedan Åsas bröllop i somras. I onsdags fikade jag med Johan och Mian, som jag inte heller sett sedan i somras. Jennie och Pär kom också förbi. Känns som jag börjar komma ikapp med att träffa folk nu. Förra fredagen träffade jag nämligen en hel drös släktingar också. Det var både sorgligt (för att vi var på vår gammelfasters man begraving) och roligt (för att en kusin fyllde år). Visst finns det massor med folk jag fortfarande vill träffa dock. Ska jobba på det de närmsta månaderna.
Börjar vänja mig vid att vara hemma nu, men saknar Kareem oerhört mycket. Vi skypar massor, och jag är så glad för att det är möjligt att både se och höra varandra på det sättet. Jag känner mig alltid bättre efter att vi har pratat. Ändå så känns det jobbigt att se honom, att vara så nära och ändå så långt borta. Men jag tar en dag i taget, snart är sommaren här och då kommer han.
Nu ska jag sova, så jag orkar med en lång dag med plugg imorgon igen.
Kram
Första gången vi möttes <3

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det var kul att träffa dig med, även om min lille torped såg till att vi inte hann prata i lugn och ro.

2012-03-04 @ 10:34:30
Postat av: Jennie

Vilken följetång det blev med bilen. Tur att det blev så billigt, helt otroligt! Nu är våren på språng så förhoppningsvis kommer det kännas lite lättare med solsken på näsan men jag förstår att du längtar. Snart är jag på vãg ner dessutom ;) kram!

2012-03-04 @ 14:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0